لیست اختراعات امين صالحي
در اين پروژه جهت يكپارچهسازي عمليات توزيع انرژي و مديريت اجزاي الكتريكي در خودروي هاي سنگين الكتريكي و هيبريد- الكتريكي، يك «سيستم توزيع انرژي الكتريكي هوشمند» طراحي و ساخته شد كه بهعنوان يك عملگر و حد واسط بين كنترلر مركزي خودرو و اجزاي الكتريكي عمل مي كند و وظيفهي انتقال انرژي الكتريكي مورد نياز از باتريها به اجزاي مختلف، مانيتورينگ و بررسي صحت كاركرد قطعات الكتريكي را برعهده دارد. همچنين اين سيستم، بهمنظور حفاظت اجزاي الكتريكي و نيز تأمين ايمني مسافران در برابر خطر برقگرفتگي، همواره مقاومت بين خطوط قدرت و بدنهي خودرو را بررسي مي نمايد و در صورت لزوم ابتدا با دادن اخطار، راننده را از وجود عيب آگاه ساخته و در صورت لزوم از ادامهي كار خودرو جلوگيري كرده و خودرو را خاموش خواهد نمود. با توجه به اهميت وظايف اين سيستم دو برد الكترونيكي كه با نامهاي RTU1 و RTU2 نامگذاري شدهاند، بهعنوان كنترلر براي اين مجموعه طراحي شدهاند كه با دريافت فرامين ارسال شده از كنترل مركزي خودرو و تحليل آنها، فرامين لازم را براي اجزاي مختلف صادر كرده و همچنين با بررسي پيامهاي فيدبك شده از قطعات الكتريكي، اطلاعات لازم را به كنترلر مركزي ارسال مينمايند. دو كنترلر طراحي شده در اين قسمت قابليت برقراري ارتباط مجموعههاي الكتريكي با كنترلر مركزي را از طريق پروتكل ارتباطي CAN فراهم خواهند نمود.
سيستم كنترل اتوبوس هيبريد الكتريكي، يك سيستم كنترل گسسته شامل چند كنترلكننده محلي و يك كنترلكننده مركزي ميباشد. كنترلكننده مركزي اتوبوس هيبريد الكتريكي بهعنوان مغز متفكرخودروي هيبريد، وظايفي همچون مديريت توزيع توان، برقراري ارتباط با ديگر اجزا، آمادهسازي بخشهاي مختلف، حفاظت از اجزا و مديريت عملكرد كل خودرو را بر عهده دارد. كنترلكننده مركزي با توجه به فرامين دريافتي از سوي راننده و همچنين دريافت فيدبكهاي لازم از سوي كنترلكنندههاي محلي و خودرو، كليه تصميمات مورد نياز براي عملكرد صحيح خودرو را اتخاذ و به تمامي اجزاي خودرو نظير موتورهاي الكتريكي، مجموعهي كمكي، ژنراتور و باتريها ارسال مينمايد.
پارچه بتني يك محصولي تركيبي (سنتتيكي) و به صورت كلي شامل سيمان و پارچه پليمري مي باشد. با توجه به خاصيت سخت شوندگي سيمان در هنگام تركيب با آب، پارچه بتني در حالت خشك كاملا منعطف و شكل پذير بوده و هنگام تركيب سيمان با آب و مجاورت آن با الياف پارچه پليميري تبديل به يك لايه سخت و مقاوم مي شود. اين محصول با تركيب خصوصيات فيزيكي و مكانيكي سيمان و الياف پارچه پليمري وبا استفاده از يك لايه عايق (ژئوممبراين) به عنوان يك پوشش مناسب و مقاوم به منظور محافظ در برابر نفوذ آب ميباشد.
بـا وجـود منابع اوليه استخراج كيتوزان در كـشور، توليد آن در مقياس صنعتي با خواص مشخصه كاربردي صورت نگرفته است. در اين فرآيند روش نوين استخراج كيتوزان و نانوكيتوزان با درجه استيلزدايي و پتانسيل زتاي بالا مورد بررسي و فرآيند توليد صنعتي آن ارايه شده است. اين خط مكانيزه توليد داراي 4 قسمت، سنتز كيتوزان، خشككن و اعمالكننده ولتاژ بالا، آسياب گلولهاي و استخراج نانوكيتوزان مشبندي شده است. پوسته ميگو پس از جداسازي ضايعات، وارد مراحل شستشو، خشككردن اوليه و پودرسازي ميشود. سپس براي جداسازي پروتئين و مواد آلي زايد، در محلول اسيدي و بازي شستشو داده شده و به مرحله خشكسازي منتقل ميشود. همزمان با فرايند خشكسازي، ولتاژهاي بالاي، 1000-4000 ولت متناسب با درجه پتانسيل زتاي محصول نهايي نانوكيتوزان به پودر اعمال ميشود ولتاژ اعمالي بهسرعت با بخارات آب واكنش داده و با عبور تحت فشار از لابلاي پودر با مولكولهاي نانوكيتوزان برخورد كرده و باعث افزايش بار مثبت سطح كيتوزان و درجه پتانسيل زتاي محصول نهايي نانوكيتوزان ميگردد. پس از آسيابهاي متوالي در مدت زمانهاي مشخص، پودر كيتوزان به رنج وسيع سايزي، ميكرون و نانومتري مقياس بندي و تفكيك ميشود. پس از توليد محصول نهايي، آناليزهاي مختلف مشخصهيابي ذرات، نانومقياس و خاصيت آنتيباكتريايي آن مورد بررسي قرارگرفته است.
گل رز (Rosa hybrid L.) از مهمترين گياهان زينتي واقتصادي در سراسر جهان است. جلوگيري از زوال گل¬ها خصوصا گل-هاي شاخه بريده و توليد گل¬هايي با كيفيت و ماندگار همواره يكي از اهداف به¬نژادگران بوده است. يكي از روش هاي رايج در توليد انبوه اين گياه تكثير از طريق كشت بهينه در شرايط آزمايشگاهي مي¬باشد. در اين اختراع از از محيط پايه موراشيگ و اسكوگ به همراه تركيبات ارگانيك به عنوان اليسيتور كه منجر به رشد اين گياه شده است استفاده شده است. اليسيتورهايي همچون مايع آندوسپرم، عصاره مخمر و نيز عصاره جلبك اسپيرولينا، كيتوسان با پتانسيل زتاي بالا و درجه دي استيلاسيون بالا و نيز جرم مولكولي متوسط، امولسيون ماهي، پپتون سويا و عصاره مخمر است براي رقم كول واتر كه در حال انقراض و طول عمر پايين است استفاده شده است.
استفاده بي رويه از كودهاي شيميايي يكي از معضلات اصلي در صنعت كشاورزي است و همه ساله هزينه هاي زيادي صرف تهيه كودهاي شيميايي مي شود. طبق آمارها و گزار ش ها مصرف كودهاي شيميايي در ايران نسبت به كشورهاي در حال توسعه بالاتر بوده و همين امر مي تواند منجر به الودگي هاي زيست محيطي شود به همين دليل در اين اختراع سعي كرديم از منابع طبيعي بهره ببريم و روشي نوين در جهت توليد كودهاي برگرفته از خاكستر آتشفشاني را ارائه دهيم كه با توجه به اناليزهاي صورت گرفته تركيبات موجود در خاكستر آتشفشاني نشان دهنده پتانسيل بالاي آن در تغذيه گياهان مي باشد و مي تواند مشكلات موجود را تا حد زيادي برطرف كند.
امروزه يكي از مسائل مهم در كشف داروهاي جديد انجام آناليزهاي مختلف براي توليد آنتي بيوتيك هاي جديد در مقابل رشد باكتري هاست. محيط كشت باكتري در رشد آن ها نقش بسيار مهمي دارد. باكتري هايي وجود دارند كه داراي محيط كشت خاص هستند و همين منجر به كاهش بازدهي رشد آن ها در شرايط آزمايشگاه مي شوند. مايكوپلاسما از جمله باكتري هاي فاقد ديواره است كه وجود سرم حيواني در محيط كشت آن ها محدوديت هايي را به همراه دارد. بدليل نبود ديواره در اين باكتري، وجود سورس كلسترول كافي جهت افزايش مقاومت و رشد اين باكتري در محيط كشت بسيار ضروري است كه گاهي در محيط كشت هاي آزمايشگاهي بدليل كمبود منبع كلسترول مثل سرم اسب در محيط، رشد اين باكتري با مشكل مواجه مي شود. به همين دليل در اين اختراع از چندين ماده ارگانيك در ساخت محيط كشت استفاده شده است كه منابع كلسترول بسيار مناسبي شناخته شده اند. تركيباتي همچون عصاره مغز بادام، گلوكز مستخرج از نشاسته ذرت، زرده تخم مرغ به عنوان منبع كلسترول و عصاره گياه Brassica rapa به عنوان مانع رشد ميكروراگانيسم هاي ديگر در اين محيط كشت براي رشد باكتري مكايكوپلاسما پنومونيه بكار برده شده است.
"شبيهساز سختافزار در حلقه براي تست واحد كنترل مركزي در اتوبوس هيبريد الكتريكي سري" هزينه و زمان صحهگذاري واحد كنترل مركزي را بشدت كاهش ميدهد. با توجه به پيچيدگيهايي كه در سيستمهاي كنترل خودروهاي هيبريد وجود دارد، لازم است قبل از نصب روي خودروي واقعي تستهاي گستردهاي روي واحد كنترل الكترونيكي در اين خودروها انجام شود. در اين اختراع، در راستاي ساخت اولين اتوبوس هيبريد الكتريكي در كشور، يك شبيهساز سختافزار در حلقه طراحي و پيادهسازي شده است و بوسيله آن عملكرد واحد كنترل مركزي در اين اتوبوس بدون نياز به انجام تست روي خودرو واقعي مورد ارزيابي و صحهگذاري قرار گرفته است. هدف از طراحي اين شبيهساز سختافزار در حلقه، ارزيابي و عيبيابي عملكرد واحد كنترل مركزي و فايق آمدن بر پيچيدگيهاي موجود در آن بدون نياز به هزينههاي ناشي از تست روي خودروي واقعي و همچنين كاهش قابل ملاحظه زمان صحهگذاري و توسعه واحد كنترل مركزي است. با استفاده از شبيهساز طراحي شده كاربر ميتواند به شكل راننده واقعي عمل كرده و رژيمها و شرايط مختلف رانندگي را اعمال و عملكرد واحد كنترل مركزي به فرامين مختلف را ارزيابي كند.
موارد یافت شده: 9